مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی
بازدید : 310 | شنبه 24 فروردین 1398 - 22:09
topwebb
ارسالی ها : 16
عضویت : 8 /9 /1397
مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی

بهترین مشاوره خانواده
خانواده اولین و فراگیر ترین نهاد اجتماعی می باشد، در واقع تشکیل خانواده از جمله اصلی ترین و طبیعی ترین نیازهای یک انسان به حساب می آید و ازدواج اولین راه برای رسیدن به این نیاز است . البته با وجود خوشایند بودن پیوند ازدواج ، رضایت زوجین به آسانی به دست نمی آید و در این مسیر مشکلات بسیاری شکل می گیرد . مشاوره خانواده علاوه بر حل مشکلات فردی اعضاء خانواده ، روابط بین فردی آن‌ها را نیز مورد بررسی و اصلاح می‌کند تا هنگامی که اعضاء بعد از درمان، اختلافات ارتباطی سابق را ادامه ندهند.یک مشاوره خانواده ی خوب در ابتدا با مراجعین خود همدلی و همدردی کرده و صبر و تحمل آنها را افزایش داده و با روش های خود تنظیمی به اعضا کمک می‌کند حساسیت های یکدیگر را درک کنند، احتمال برخورد و رفتارهای ناکارآمد را کاهش می‌دهد. اعضای خانواده در طول صحبت با مشاور به میزان کمتری با فامیل یا دوستان درد و دل می‌کنند و کمتر مسائل خصوصی‌ شان را برای دیگران فاش میکنند . مشاور در هر شرایطی پیامدهای ممکن و احتمال آن‌ها را بررسی و با آینده نگری وسیع تری راه حل های مناسب را پیشنهاد می‌کند. همچنین مشاور خانواده نحوه برخورد افراد در هنگام مشاوره و ایفای نقش را می سنجد ، طبق شناخت از شخصیت افراد فعال یا منفعل بودن آن‌ها طی شرایط های خوب و بد زندگی را مشخص می‌کند و برنامه های رفتاری لازم را تنظیم می‌کنند.
وقتی مسئله‌ای از طرف یک شخص باشد و فقط خودش از مشاوره فردی استفاده می‌کند، راه حل های روانشناسی نیز بر اساس اهداف فردی تنظیم می‌شود. اگر در یک جلسه مسئله‌ای خانوادگی مطرح شود ، لازم است که مقابله‌ های آموزشی و راه حل های درمانی به سود خانواده باشند.
احتمال آنکه زندگی بدون مشکل پیش برود بسیار کم است . به همین خاطر غلبه یا کنار آمدن با این مشکلات غیر قابل تحمل و غیر ممکن می باشند . این مشکلات چه از دست دادن یکی از عزیزانتان باشد یا حس شدید اضطراب، بدانید که می توانید برای همه مشکلاتتان همیشه و در همه حال کمک بگیرید.
مشاور روانشناسی وظایف زیادی دارند که از میان آنها می توان به ارزیابی خانواده، زود درمانی، خانواده درمانی، آموزش و تمرین و مطالعه درباره ی موضوعات مربوط به خانواده و بهبود آن اشاره کرد. به طور کلی مشاوره روانشناسی خانواده یکی از اصلی ترین اقدامات برای حفظ سلامت خانواده ، جامعه و کشور می باشد. به همین دلیل مراجعه ی اشخاص به مشاوره خانواده را می توان از اولیه ترین اقدامات افراد آگاه در زمینه حفظ بنیان خانواده از هر جهتی دانست.
مشاوره خانواده توانایی این را دارد که به بهبود مسائل خانوادگی با همسر، فرزندان و دیگر اعضای خانواده کمک کند. امکان دارد شما درگیر مسائلی همانند موضوعات مالی و اتفاقات قبل و بعد از ازدواج، نحوه اشتباه تعامل با والدین و یا فرزندان باشید و راه حل های شما جواب صحیحی برای حل کردن این مشکلات نباشد. در اغلب موارد یک یا چند نفر از افراد خانواده دارای مشکلات روحی روانی پنهان میباشند که به دلیل درک صحیح توسط خود شخص و اطرافیان این رویداد پنهان مانده و در سازگاری با دیگر افراد دچار مشکل می شوند. در اغلب مواقع افراد خانواده برای انجام فرضیه های فردی پافشاری میکنند که نتیجه آن دور شدن هر چه بیشتر افراد از یک دیگر و صدمات جبران ناپذیر وارد ارکان خانواده می شود. مشاوره خانواده در این موضوع با بررسی فرد به فرد اعضا به بهبود شرایط حاکم بر خانواده کمک بسیار زیادی می کند.


ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :
آپلود فایل
X بستن پنجره شارژ رایگان ایرانسل