پروژه استادیوم چند عملکردی امام رضا (ع)
بازدید : 3481 | پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 - 10:23
iman
ارسالی ها : 4
عضویت : 12 /2 /1394
محل زندگی : شهر بهشت
تشکر شده : 4
پروژه استادیوم چند عملکردی امام رضا (ع)


استادیوم ورزشی امام رضا (علیه السلام)
با عنایت به اینکه آستان قدس رضوی در تمام عرصه های فعالیت خود در حوزه های مختلف ، پیشرو و متمایز بوده و همواره بهترین و به روز ترین دستاوردهای علمی و بین المللی را در عرصه خدمت ، به کار گرفته است. لذا تلاش دست اندرکاران این پروژه نیز همسو با سیاست های کلی آستان قدس رضوی در جهت استفاده از آخرین دانش فنی در احداث اماکن ورزشی شکل گرفت.
بدون شک با بهره برداری از چنین مجموعه ای بی نظیر در سطح کشور ، برگ زرین دیگری بر دفترچه افتخارات خادمین آستان قدس رضوی در عرصه خدمت رسانی به مردم رقم خواهد خورد.
استادیوم 25000 نفری امام رضا (ع) در زمینی به مساحت 5/4 هکتار و با زیربنای حدود 20000 متر مربع در تقاطع بلوار خیام و فردوسی و در ضلع شرقی سایت 12 هکتاری مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی احداث شده است.
با بهره برداری از این استادیوم که علاوه بر پیس دو و میدانی و امکانات موجود در یک استادیوم فوتبال استاندارد (طبق استانداردهای فیفا) مجهز به 11 سالن ورزشی استاندارد ، پارکینگ و امکانات فرهنگی و رفاهی دیگر از قبیل آمفی تئاتر ، سالن های سمینار ، سالن غذا خوری ، موزه افتخارات ورزشی آستان قدس رضوی ، کلاس های مربیگری و ... می باشد ، پیشرفته ترین و مجهزترین استادیوم چند عملکردی ایران پا به عرصه فعالیت خواهد گذاشت. وجه تمایز اصلی استادیوم امام رضا (ع) با سایر استادیوم های داخل کشور در شکل گیری سالن های ورزشی با عملکردهای متنوع در فضای زیر سکوی تماشاچیان فوتبال می باشد که به پویایی و بقاء پروژه در دراز مدت کمک شایانی خواهد نمود.
عملیات اجرایی شامل خاکبرداری و اجرای سازه بتنی مجموعه در سه فاز زمانبندی گردید.که فاز اول آن شامل عملیات خاکبرداری و اجرای اسکلت ضلع شرقی پروژه توسط شرکت بتن ماشین قدس رضوی و در فاز دوم پروژه اجرای قوس های شمالی و جنوبی برنامه ریزی شده بود که اجرای اسکلت قوس شمالی به شرکت بتن و ماشین قدس رضوی و ضلع جنوبی به شرکت بنیان بتن واگذار گردید.
اجرای سازه ضلع غربی پروژه مجموعه به شرکت بستاب بنا واگذار شد و عملیات نازک کاری در سالن های ورزشی فازهای اول و دوم پروژه بر عهده شرکت های ساختمانی طوس متریک و بنا گستر طوس گذاشته شد.
شایان ذکر است همزمان با پایان عملیات اجرایی اسکلت بتنی در فاز سوم پروژه ، عملیات نازک کاری سالن های ورزشی فازهای اول و دوم پروژه نیز رو به اتمام می باشد.
کلیه سالن های ورزشی مجهز به پیشرفته ترین سیستم های تاسیساتی بوده و دارای تهویه مطبوع و گرمایش و سرمایش هوشمند می باشد.
این پروژه 12 سالن ورزشی به مساحت 9000 متر مربع و امکانات جانبی مورد نیاز آن پیش بینی گردیده است.
جایگاه ویژه مجموعه در 5 سطح شامل فضاهای اداری و پذیرایی ، سالن های سمینار و آمفی تئاتر به ظرفیت 500 نفر با زیر بنای مجموع 7000 متر مربع پیش بینی گردیده است.
عملیات سازه ای مجموعه با پیشرفت 100 درصدی تکمیل گردیده است و عملیات نازک کاری در کل مجموعه دارای پیشرفت فیزیکی 75 درصدی می باشد.
با عنایت به اجرای پوشش جایگاه های استادیوم امام رضا (ع) ، مشاور اقدام به تحقیق و مطالعه بر روی شیوه های مختلف اجرای پوشش در استادیوم ها و سالن های ورزشی در سطح کشور و موارد مشابه در خارج از کشور نمود و پروژه های اجرا شده بسیاری ، از جوانب مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. نظر به اینکه تاکنون در هیچکدام از پروژه های استادیوم در سطح کشور پوشش با این ابعاد و سطوح اجرا نشده است ، مطالعات گسترده ای روی طرح پوشش استادیوم ها در خارج از کشور توسط مشاور انجام شد.
با پیگیری های انجام شده و مساعدت های قائم مقام محترم آستان قدس رضوی و از آنجا که اجرای این طرح نیاز به تکنولوژی و توانمندی خاص دارد در نهایت قرارداد اجرای سازه سقف جایگاه تماشاچیان با یک شرکت معتبر فرانسوی منعقد گردید که عملیات اجرایی آن طی ماههای اخیر آغاز گردیده است.
شایان ذکر است که سقف این مجموعه با مساحت پوشش 18000 متر مربع در کشور بی نظیر می باشد.
جهت تامین پارکینگ مورد نیاز برای مجموعه نیز زمینی در مجاورت ضلع شمالی مجموعه جهت احداث پارکینگ طبقاتی پیش بینی و مطالعات اولیه انجام شده و طراحی آن آغاز گردیده است.
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

1 از iman به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : tranom /
iman
ارسالی ها : 4
عضویت : 12 /2 /1394
محل زندگی : شهر بهشت
تشکر شده : 4
1 RE پروژه استادیوم چند عملکردی امام رضا (ع)
جمعه 01 خرداد 1394 - 14:42

منتظر تظرات شما هستیم.
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

1 از iman به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : tranom /
sunny
ارسالی ها : 2
عضویت : 26 /4 /1394
تشکر شده : 2
2 RE پروژه استادیوم چند عملکردی امام رضا (ع)
جمعه 26 تیر 1394 - 22:38

خيلي خوبه بعد رونالدو بياد توش بازي كنهتصویر: /weblog/file/forum/smiles/11.gif
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

1 از sunny به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : tranom /
hanrihelen
ارسالی ها : 1
عضویت : 23 /12 /1396
سن : 19 ساله
3 RE پروژه استادیوم چند عملکردی امام رضا (ع)
چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 12:23

خدایی خیلی جالب بود ای کاش ما هم یه مسی داشتیم میرفتیم ورزشگاه از بازیش لذت میبردیم
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :
آپلود فایل
X بستن پنجره شارژ رایگان ایرانسل